Byla jednou jedna holčička a ta se jmenovala? To vlastně není důležité. Totiž, když měla jednou narozeniny, dostala od maminky červenou čepičku - karkulku - a protože tu karkulku nosila pořád na hlavě, nikdo té holčičce neřekl jinak než Červená Karkulka. Tygr, mnich a šakal, cesta, kráva, strom a Mirka“ (celým názvem: „Tygr, mnich a šakal, cesta, kráva, strom a Mirka - loutkový muzikál pro děti na motivy indického příběhu“) Příběh vypráví o mnichovi, který ze své dobroty (na čestné slovo) pustil tygra z pasti. Tygr však své slovo nedodržel a chce Mnicha sežrat. Mnich pak vykoná dlouhou cestu za „třemi spravedlivými“, kteří mají stejný názor: „…Pro dobrotu na žebrotu…“ a „…Jak zasluhuješ, stalo se ti tak…“.Mnich tedy dodrží své slovo a vrací se zpět k Tygrovi. V tuto chvíli se objevuje šakal, který masován zmateností, zavírá tygra zpět do pasti a tím mnicha zachraňuje. Tímto představením jsem chtěla děti seznámit s východní filozofií, kde má slovo daleko větší váhu než zde v Evropě. Mnich se vrací zpět k Tygrovi, ač ví, že bude sežrán, jen proto, že mu dal své slovo… V České pohádce sice také dává král své slovo, že kdo vysvobodí princeznu, dostane ji za ruku a půl království k tomu, ale král je k tomu svým způsobem donucen (Princezna je zakletá, či nějak ohrožená na životě…). Mnich se vrací zpět jen ze svého přesvědčení (mohl by klidně jít dál buší a unikl by tak svému konci…). Příběh by měl děti přivést na to, že je dobré si pořádně rozmyslet, komu mohu důvěřovat a komu ne (slib Tygra v kleci není zrovna věrohodný, Mnich věděl, že je Tygr zlý a nevypočitatelný, přesto se nepoučil a otevřel mu…). Převedeno do dnešního života, Tygr by byl oním hodným pánem s bonbónem čekajícím před školou… Pohádka také dětem prostřednictvím Šakala ukazuje, jak je dobré hledat jiné řešení i v situacích, kdy si myslím, že už žádné jiné neexistuje. I v tuto chvíli se musím snažit přemýšlet a nevzdávat se (v případě Mnicha smutnému osudu), ale bojovat do posledního okamžiku a do posledního zbytku sil. Představení pro děti od 3 do 100 let.